torsdag 30 maj 2013

FÖRGÄTMIGEJ - GLÖM MIG INTE




Två av mina favorit blommor; liljekonvalj och förgätmigej. Båda förknippar jag med min mommo. Min mommo brukade alltid plocka stora buketter av liljekonvalj och doften är ju så otrolig! Jag har också mycket barndomsminnen av förgätmigej, då det växte på mommos och mofas lande och min mommo berättade åt mig om blomman. Fortfarande när jag ser blommorna och doftar på liljekonvalj, så minns jag min mommo bra.

I dag plockade jag en liten bukett åt min mamma, för hon är värd blommor varje dag. Jag valde att plocka de här blommorna, för att på lördagen är det sex år sedan min mommo gick bort. Det känns som en lång evighet och saknaden är fortfarande stor.

Jag tror jag vill ha de här blommorna i min bröllopsbukett. Historian till förgätmigej är så passande och den symboliserar trohet och evig kärlek. Liljekonvaljen kommer att vara en symbol att min mommo är där den dagen. De här två blommorna kommer alltid att vara nära mitt hjärta <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.