fredag 17 oktober 2014

ÄRLIGT

HATAR
- lögner
- att vara så här känslofull och känslig som jag är
- orättvisa

ÄLSKAR
- choklad
- att skratta
- att få prata med någon i flera timmar utan att ens märka att tiden flyger iväg

KAN INTE LEVA UTAN
- mina familj och mina vänner
- kärlek
- vänlighet
- drömmar

Det är jobbigt att vara så känslig och full i känslor som jag är. Men jag är nog ändå glad över att jag känner så mycket som jag gör, för  kanske det gör mig mer mänsklig och äkta? Fast det är jobbigt ibland när jag upplever små saker som något stort och hemskt och har svårt att sluta känna alla starka känslor, men sen igen så betyder det också att jag känner alla goda saker stort och starkt. När jag älskar så älskar jag fullt. Jag älskar så mycket att det gör ont och jag kan börja gråta när som helst bara av tanken att mista någon kär. När jag är ledsen så är hela mitt liv förstört. Jag gråter och mår psyksikt och fysiskt illa och har svårt att komma över det. Det är jobbigt och hantera alla starka känslor, men jag måste ju tänka att det är bättre att känna för mycket än för lite. Men jag hatar alla de där negativa känslorna som bubblar inom mig, för jag har så svårt att bearbeta och komma över dem.

Jag älskar när det klickar så bra med någon att man kan sitta och prata om allt mellan himmel och jord och tiden bara flyger iväg. Jag älskar att skratta så mycket att det gör ont i magen och jag har svårt att få luft. Jag kan inte tänka mig en värld utan vänlighet och redan små vänliga gester betyder så mycket!

Jag kommer att försöka fokusera mera på det positiva i livet och inte låta det negativa ta över. Livet är en bergochdalbana och det är inte meningen att det ska vara lätt. Ibland kommer det jobbigare perioder och ibland svävar man bland molnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.