måndag 13 oktober 2014

GO GREEN

Because, food...
Två söndagar i rad har jag ätit hamburgare från mäkken fast jag tycker det smakar illa och får sjuk mage av det, men när man har krabbis och vänner som vill ha det så kan jag inte sitta och se på när de äter. Så svag är jag, haha. Jag har också ätit fryspizza, blääh. Usch usch usch säger jag bara!

Så nu har jag bestämt mig för att försöka ha några detoxdagar den här veckan, eller helst vill jag få det till en vana att allti ha någon dag i veckan som detoxdag.

Vad menar jag med mina detoxdagar då?


Jag menar att äta mycket grönsaker, dricka endast vatten och grönt te och helst skippa kolhydrater och kött.

👌
Untitled

.
Vad har jag ätit i dag då?

Ägg och en morot till morgonmål. Nötter till mellanmål och lite fuskade jag i dag och drack en kopp kaffe. Till middag blev tonfisksallad, helt simpelt alltså med tonfisk, sallad, gurka och tomat. Mamma gjorde puresoppa av jordärtskocka ikväll som jag smakade på, mums. Tror jag ska äta en morot ännu och kanske dricka lite te.

Jag tror det skulle göra bra åt min kropp att ha sånhäna dagar allti nu och då. Varför jag nu mittiallt vill börja med det här är helt enkelt för att låta kroppen vila från onödiga tillsatsämnen och låta magen vila från kött. Kött är ganska svårsmält så helt bra att inte äta så mycket kött hela tiden. Också bra att ibland ta lite paus från mjölkprodukter och kolhydrater som pasta, ris, potatis och bröd. Nu talar jag ändå inte om flera veckor utan endast några dagar alltid nu och då.

Får se hur det här kommer att gå men jag tror jag skulle må bra av det och det är ju aldrig dåligt att äta ordentligt med grönsaker och dricka mycket vatten!

Vegan - Google-Suche
Bilder: weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.