onsdag 15 oktober 2014

WINE AND TAPAS

Cafe' Mocha | via Tumblr
Bild: weheartit.com

Tyvärr tog jag inga bilder ikväll, men vill ändå berätta lite vad jag tyckte om Eloisa winedeli. Det är ett mysigt litet ställe, med beläggning på ordet litet. Där fanns alltså typ sex bord och under kvällen såg vi nog endast en person på jobb där. Men det var ändå mysigt och verkade som ett just sådant ställe där jag skulle kunna tänka mig sitta kväll vid några glas vin och något smått och gott till.

Vi valde lite allt möjligt av tapaslistan, för att få smaka på flera olika saker. Vi tog någon sorts laxrullar, portobello svamp, spansk omelett, marinerade tomater och chorizo. Lite löjligt tycker jag nog ändå att det är att betala 5euro för tre körsbärstomater som är halverade och marinerade i något. Alltså allting var ju riktigt smått och typ en tugga, alltså så som tapas ska vara, men måste nog säga att det inte var något riktigt extra. Hade kanske ändå förväntat mig lite mera speciella smaker, men allt var gott och smakade nog bra, men kanske lite för högt pris för något så smått. Okej, det är helt bra pris för kött, svamp och fisk men för något som tomater så tycker jag det var lite väl dyrt.

Vi åt också lite chokladefterrätter och drack ett till glas. Jag smakade på två olika rödvin och båda var jätte goda! Kommer nog helt säkert att gå dit nångång på ett glas vin, för bra viner hade de och som jag sa så är det ett mysigt ställe och där får man något smått saltigt eller sött till. Har också hört att de har bra lunch och brunch där! Måste absolut prova på det!

Annars så var det nog jätte roligt att träffa flickorna och vi hade nog mycket att prata om! Tiden bara flög iväg och skulle ha kunnat suttit och pratat med dem hur länge som helst, men en annan gång. Mera vinkvällar åt folket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.