tisdag 7 oktober 2014

HUR SER MIN HÖST UT?


Jag tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om hur min höst ser ut. Ni har kanske märkt att jag är ganska borttappad just nu, har ingen riktig vardag, inläggen handlar lite om olika saker och det är kanske lite svårt att hänga med. Inte för att jag själv heller har så klart för mig hur min höst kommer att se ut, men det som jag nu redan har klart för mig kan jag berätta.

Jag kommer att flytta till min första egna lägenhet snart. Hoppeligen nästa vecka, men på grund av att den är helt nyrenoverad så tar det lite tid. För husbolaget ska också fixa lite grejer där och det brukar ta sin tid. Därför har jag inga rutiner i min vardag, för jag bor här hemma hos mamma och jag är ledig alla dagar. Jag har jobbat ungefär en eller två dagar i veckan, men resten är jag ledig. Jag kunde nog jobba mera, men har inte haft lust att ringa runt till olika ställen utan tar emot endast från två olika ställen jobb just nu, för det räcker. Jag är inte ännu säker om jag vill jobba mera, för då måste jag ge upp någon månad studiestöd och jag är inte helt säker på om jag vill göra det. Dessutom borde jag verkligen kämpa med min gradu just nu så därför har jag inte heller velat ta emot desto mera jobb. Men det går verkligen trögt med gradun för jag har ingen motivation att jobba när jag är här hos mamma. Vet inte riktigt vad det beror på, men jag har bara fastnat på soffan här.


Jag kommer att gå några kurser ännu den här hösten, för att få ihop mina studiepoäng. På veckoslutet ska jag vara i Helsingfors för att gå en hälsokunskapskurs med Prillan. Sedan kommer jag att vara i Vasa lite nu och då under hösten för att gå några kurser där. Mest nog på veckosluten, men ibland också mitt i veckan. Hur jag fixar mitt boende där då vet jag inte ännu, men hoppeligen får jag soff-surfa hos olika vänner. Så några veckoslut i oktober och november kommer jag att vara i Vasa.


I november händer ett av höstens höjdpunkter! Jag har födelsedag och jag har världens härligaste tjejkompisar som vill fira min födelsedag på en Sverige kryssning! Måste verkligen ge all creds till Prillan som kom på den iden och som har fixat precis allt. Vi kommer att vara ett blandat gäng, åtta flickor, och de är alla av mina närmaste och bästa vänner just nu. Kunde ha klämt dit ännu tre tjejer, men får hitta på något annat med dem. Jag väntar så på det här veckoslutet då jag ska få festa och ha roligt med dem alla på nya båten! Det kommer att bli mycket drinkar, dans och shopping i Stockholm! Excited!


Och det som jag väntar mest på är mina och Prillans planer under jullovet. Ingenting är ännu 100 % säkert men hoppeligen blir allt lite klarare redan nästa vecka. Men vi har planerat en två veckors backpacking resa till Thailand! Fast det är endast frågan om två veckor, så har vi nog tänkt resa runt och se olika ställen och uppleva mera än ett hotell och en pool. Vi har tänkt boka endast flygen och när vi väl är där så får vi se hur vi gör. Vi har lite tänkt skissa upp en plan på hur vi skulle kunna göra, men har läst på många ställen att man ska inte planera för mycket förrän man är där. Jag är med på allt och jag är så färdig att åka nu redan! Vill ha sol, värme, nya upplevelser och komma bort från min tråkiga vardag här. Behöver verkligen den där resan!

Och så borde jag också få då en hel del graduskrivande gjort i höst, så att jag sedan så snabbt som möjligt kan bli färdig på våren. Jag är så redo för nya äventyr och allt är öppet för mig just nu. Har ingen aning om var jag kommer befinna mig nästa vår och sommar! Jag är skitnervös för mitt liv har aldrig varit så här flummigt och oplanerat. Men jag är nog nyfiken och får se hur livet ordnar sig sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.