fredag 16 november 2012

FINA SAKER MAN LÄR SIG I LIVET

Diskussion om förskola, skola och läsinlärning:

Jag: Mamma tvingade i mig fiskleverolja kapslar när jag började skolan, för jag inte kunde läsa eller skriva.
Nicke: Jag kunde inte heller läsa när jag började skolan, men min yngsta syster kunde nog.
Jag: Nuförtiden lär sig barnen mycket mera i förskolan. I min förskola satt vi bara i ett annat rum än andra barnen och åt lunch, för vi var "stora barnen".
Nicke: I min förskola fick vi "stora barnen" se på film i övrevåningen när mindre barnen lekte. Det som jag har lärt mig i förskolan är att om man sitter för länge på ena foten så domnar den.

Lite skillnad på vad man lärde sig förskolan då och nu.


2 kommentarer:

  1. Anonym15:11

    hehhe. kommer ihåg det där med film i övrevåningen :D /sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahah :D ni har nog haft en jätte lärorik tid på förskolan! :D

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.