onsdag 28 november 2012

GO EGOINA!

Om du vill läsa ett bra inlägg om vikt, som känns som ett ämne som är aktuellt hela tiden, läs Egoinas inlägg HÄR! Där finns många bra poänger!

Men jag måste nog också erkänna att ibland kan jag vara en sådan människa som kollar på vikt. Alltså om t.ex. någon mycket, mycket smal person går förbi mig fast på stranden, då tittar jag och kanske jag t.o.m. säger till någon om hur smal hon/han är. Jag vet att man borde inte bry sig om andras kroppar, inte kommentera osv, men på något sätt kan det nog vara svårt ibland att låta bli. Vet inte varför.

Konstigt att det kan vara så viktigt att kolla hur andra ser ut. Men på något sätt tror jag att det är lite så för alla. Om man tänker t.ex. att man ska beskriva någon person åt en annan person som kanske träffat den en eller två gånger, då kanske det är lättare om man kan beskriva personen med ord som beskriver storleken. Vet inte varför det är så, men oftast vet också alla genast vem det är man talar om. Inte elaka ord såklart, men liksom smal, liten, lång eller mullig... Är det lättare att komma ihåg någon om man får veta lite hur personen såg ut i helhet? Jag menar, inte hjälper det alltid om någon säger att personen var blond, brunette eller hade svarta kläder på sig.

Intressanta diskussioner man kunde tala fast hur mycket om! Men också ett mycket känsligt område.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.