fredag 16 november 2012

SVÅRT ATT SÄGA NEJ

Hittade halsduken jag har velat ha i evigheter nu på -50%! Måste såklart köpa den! Vid kassan när jag skulle betala frågade kassatanten om jag ville skänka någon euro till Unicef. Alltså att någon frågar när du ska betala något om du kan skänka en ynklig euro till välgörenhet resulterar bara i att man MÅSTE skänka den där ynkliga euron, när man ändå har råd att köpa något annat. Man kan ju inte säga nej annars ser de på  en som om man sku vara den snålaste personen i världen. Och det vill man ju inte.

Så jag har gjort dagens goda gärning med att skänka en euro till Unicef. Good for me. Nu känns det så bra inombords. Fast inte egentligen för mera känns det nog som om jag frivilligt skulle ha betalat en euro extra för halsduken, när jag ändå inte märker hur min ynkliga euro skulle påverka världen på ett bra sätt. Men helt okej är det att ge pengar till välgörenhet, fast man är en fattig studerande och en euro är stora pengar för oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.