söndag 16 oktober 2016

THANKS TO MOTHERS

"How a man treats his mother tells you everything you need to know."

"The way a man treats his mother is the way he will treat you."

Hörde en liknande mening på tv den här veckan och den fick mig att fundera. Jag började fundera vidare på denna sak och desto mer jag funderade på det, så desto mer fick det mig att inse att det faktiskt stämmer.

love, baby, and family -kuva

Det säger mycket om en man kan visa respekt, tacksamhet och kärlek mot sin egen mamma. Jag känner män som har ett härligt förhållande med sin mamma och det är precis så jag tycker det ska vara. Precis så vill jag också att mina barn är mot mig när de blir vuxna. Jonas har sådan respekt mot sin mamma och han behandlar henne så fint och kärleksfullt, vilket jag beundrar. Det gör inte honom till någon "mamis" eller något mindre man eller vuxen. Utan det visar att han fått en bra uppfostran och att han haft ett bra förhållande med sin mamma. Och jag tror det har gjort honom till den person han är i dag. Det är därför han är artig, snäll och vänlig mot andra kvinnor. Det kan vara frågan om en äldre tant han stannar kvar och håller dörren uppe för, eller att han hjälper någon i butiken att hitta smöret.

Jag tror det är också därför han behandlar mig så fint som han gör. Han kan vara en gentleman och han hjälper mig med allt jag behöver. Han skrattar inte åt mig ifall jag frågar hjälp med något som kanske en man tycker är en självklar sak. Han hjälper mig förstå saker jag inte förstår och han visar hur jag ska använda verktyg, eller förklarar varför till exempel datorn fungerar på ett visst sätt. Han behandlar mig jämlikt och fast han vet mycket mera om elektricitet, teknologi och skatter och lån, så ifall jag inte förstår så förklarar han åt mig på sådant sätt jag kan förstå. Han får mig aldrig att känna mig dum, när jag inte förstår eller vet samma saker som han.

Redan sättet han pratar och skriver åt sin mamma säger mycket. Han skulle aldrig säga fult åt sin mamma eller såra henne på flit. Han ljuger inte åt henne utan han är ärlig och säger saker så som det är. På grund av det så kan jag också lita att han är lika ärlig mot mig.

Om en man är så modig att han vågar visa öppet sina känslor för sin mamma och vara ärlig, till och med då när det är svårt, då vet man att han är en fin man. Ingen växer upp till en gentleman. Det är mammorna som uppfostrar sina söner till fina män.

son and mother -kuva
bilder lånade från weheartit.com

1 kommentar:

  1. Anonym21:25

    kaunis kirjoitus <3 ja niin totta <3

    SvaraRadera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.