tisdag 4 oktober 2016

POSITIVE LIFE

positivity, quote, and positive -kuva
Har sett mycket negativitet på sociala medier, så som instagram, bloggar och facebook vilket fick mig att fundera. Jag vet inte hur personen bakom skärmen mår och vad som får hen att skriva och publicera för allmänheten sådan negativitet, men det får mig att fundera att mår den människan bra? Att till exempel skriva illa om sin man för allmänheten är något jag aldrig kunde göra. Visst är det fint att vara ärlig och visst förstår jag att det är skönt att skriva av sig, men är det faktiskt sådant du vill att världen ska veta om den du älskar mest i världen? Vill du verkligen ha den stämpeln på din man ute i galna internetvärlden, där vem som helst kan läsa det. Obs vem som helst, så som hans framtida arbetsgivare eller gamla släkting...

Jag uppskattar ärlighet i sociala media, men det kan gå för långt också. Att skriva sårande och negativt om någon nära och kär, gör nog inget bra för ert förhållande. Det är en helt annan sak att skriva att ni har bråkat och varit i strid, men att skriva sk*t om honom låter fel i mina öron.

Jag tycker annars också att bloggare/instagrammare som publicerar 80% negativt är väldigt ointressanta personer. Jag uppskattar de som skriver positiva saker, men kan ändå säga helt ärligt ifall något är dåligt eller inte gick som de hade förväntat sig. Visst har vi alla dåliga dagar och dåliga stunder, men att sprida bara negativitet i världen gör ingen något bra. Och ifall allt känns så dåligt, så kanske det är dags för dig att fundera om dina val. Det är ingen idé att stanna kvar i något som inte får dig att må bra.

quote, celebrate, and victory -kuva
Att försöka vara lite mer positiv får dig att må bättre och får dig att sprida mer glädje runt omkring dig. Ingen vill vara nära en negativ människa. Negativitet sprids lika lätt som positivitet, men heldre sprider vi väl glädje i världen.

quote, happy, and life -kuva
Kom ihåg att hitta det positiva i ditt liv och dina dagar. Allting går inte så dåligt som det kanske ibland känns. Vi har alla motgångar i livet och inget kan jämföras. En motgång du kämpar med kan någon annan klara av hur bra som helst. Jämför inte ditt liv med någon annans, utan försök göra ditt eget det bästa du kan. Det försöker jag också påminna mig själv om varje dag.

day, good, and moment -kuva
bilder lånade från weheartit.com

4 kommentarer:

  1. Anonym21:01

    Är av samma åsikt :) har man en så dålig man eller ett så dåligt förhållande så borde man nog fundera på att försöka göra någo åt saken och hittar man inte någon lösning är det bara att ta sitt pick och pack och göra sitt liv bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Att klaga om det på sociala media hjälper ingen.

      Radera
  2. Borgåbo22:09

    Vill bara titta in och säga att Super bra skrivet! Jag håller med dej till 100%. Uppskattar såklart också ärlighet men tycker inte att allt hör hemma i bloggvärlden/sociala medier m.m, som sagt: vem som helst kan läsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! I dagens läge är det dessutom ganska lätt att hitta allt på nätet, så helt bra att ha vissa saker för sig själv...

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.