torsdag 27 oktober 2016

VILKEN WORKOUT!!!

Den här veckan har vi haft tuffa och sköna träningar med vår PT. Alltså jag bara älskar att träna där tillsammans och att ha en som ser på hur jag tränar och pushar mig att orka lite till. Den här veckan har vi övat på pull ups och chin ups med gummiband.

fitness, fit, and workout -kuva
På bilden ser ni pull ups. Skillnaden i de här två rörelserna är hur man håller i stången och sedan jobbar de på olika muskler. De här var sjukt tuffa för mig! Jag har så dåliga ryggmuskler, speciellt vid skulderbladen, men oh vad jag var stolt när jag klarade det ganska bra ändå! Såklart hjälper gummibandet massor, och tjockleken på gummibandet påverkar ju också, men tufft var det!

workout, fit, and fitness -kuva
På den här bilden ser ni chin ups. Jag trodde att det här också skulle gå uselt för mig, för har ingen kraft i armarna, men genast jag gjorde första och kom helt klart överom stången så steg mitt självförtroende. Gjorde först 6 reps, andra varvet pushade min PT mig att göra 8 reps och sista varvet tror jag att han pushade mig att göra 6 eller 7 (minns inte mer). Orkade dessutom nästan alla reps överom stången, så att jag fick dem ganska rena, fast de riktigt sista blev lite mer halvvägs. Jag trodde jag skulle döööö, men när han kämpar och stöder så orkar jag nog alltid någon till. Superhäftig känsla efteråt! (armarna var döda..)

Min PT är alltså gift med syrrans kompis och hon har varit med oss och träna den här veckan. Hon pushar mig också att göra mer och tyngre hela tiden. I dag gjorde vi squats med kahvakuula. Första varvet hade jag 12 kg, andra 16kg och sista varvet tyckte hon att jag ska ta 20kg. Sista varvet gjorde vi dessutom några extra, bara för att. Phuuust! Hon hade mig att göra några extra push ups och så var vi en minut sena med Jonas, så straffet var för oss 10 burpees.

Japp, så efter vår sista cirkelträning (som var PAIN) steg jag upp och började hoppa mina burpees. Alla hejade på mig och då skrek de också att jag ska nog göra 15!!! GAAAH! Höll ju nästan på att dö när jag kom upp till 10... Men fick kämpat ännu fem till. Så jag kan säga att det är nog tuffa och bra träningar som faktiskt utmanar oss!

Jag var dessutom ganska slut när vi kom, för hade varit på kurs från kl. 15-18. Hade bara hunnit hem emellan och byta kläder, åkt till kursen, fick en liten semla där med kaffe och därifrån sen direkt till träningen. Hade dessutom haft en tuff dag på jobbet och lite huvudvärk, men träningen gjorde nog susen!

Väntar redan på nästa tisdag då vi ska träna igen! :D

fitness, motivation, and sweat -kuva
bilder lånade från weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.