söndag 9 oktober 2016

SÅ MYCKET ATT PLANERA...

Jag har hittat mycket inspirationsbilder på pinterest till vårt bröllop nästa sommar. Vi har haft lite paus med planerande, för det känns ju att det är så länge kvar till det. Men tiden går nog fort, så bra att ha lite klart i tid och inte lämna allt till månaden före!

Någon skylt vid vägen vill jag ha, som visar var bilarna ska svänga och var lokalen finns.


Den här tanken gillar jag mycket! Att ha gardiner vid dörren till ladugården, ifall vigseln blir där. Jag har drömt om tanken att vi skulle stå vid dörröppningen till ladugården och ha vigseln där, så de där gardinerna och lite blommor skulle göra det mysigt och fint. Ladugården är röd, så som på första bilden och tycker det ser fint ut med vita gardiner.

Det här vill vi absolut ha! Jätte rolig och fin gästbok! Hittade redan på en nätsida där man kan beställa en sådan ram och trähjärtan, som gästerna sedan kan skriva en hälsning eller sitt namn på. Tavlan kan vi sedan hänga upp i vårt hem som ett minne.

Inbjudningskorten borde vi kanske småningom börja fundera på och kanske börja bestämma oss över hur de ska se ut och hur vi fixar dem. Det här kortet tycker jag ser fint ut och skulle passa vårt tema. Ganska simpelt och enkelt, men ändå festligt och fint. Jag pysslar nog gärna själv lite, än beställer/köper allt färdigt.

Något i den här stilen hoppas jag att vi får ladugården att se ut! Vita gardiner/lakan som dekoration på något sätt i taket, fullt med vita papperslyktor och sedan vita borddukar på borden. Vi har redan köpt glasburkar i olika storlekar med vitt spets runtomkring. Sedan skulle jag gärna vilja ha trädskivor som dekoration på borden och på dem sedan glasburkar med blommor och ljus i. Massor med mysbelys vill jag ha!

Det här tycker jag också är en bra idé, att ha dagens program uppskrivet någonstans så alla kan se. Då vet alla ungefär vilken tid det blir mat, kaffe/tal, bukett- och strumpebandskast, vår första dans och när bändet spelar.

Alltså vad jag längtar till nästa sommar! Men kan tänka mig att det blir stressigt med planerande och fixande sedan när vi närmar oss bröllopsdagen. 

5 kommentarer:

  1. Ååh e så avunsjuk vill också planera bröllop! 😍 no föratt vi har ganska långt planerat men känns ju lite dumt när man intens vet att blir de av nångong 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade o samma! Vi planera lite på skoj ren länge sen, men nu när de gäller påriktigt så märker man hur mycke man egentligen måst planera o tänka! 😁👍🏻 Man vill ju att de ska bli fint o bra! 😝👌🏻 Tur har ja själv vari på måååånga bröllop nu senaste åren så man vet lite va de går ut på 🙈

      Radera
    2. De e ju bra om man kan plocka bra saker lite här å därifrån :) ja har lixom ren menyn klar, klänning, färger, stil, frisyr, vigselplats, inbjudningskortens utseende, gästbok... 😀 idaa fundera vi vart vi ska ha alla gäster å bo å hur alla ska kuskas hit å dit 😅 så känns att de typ e att köpa allt som e kvar sen när marcus får ha blivi tiräklit vig föratt gå ner på knä, de däremot tycks vara ett projekt! 😜

      Radera
    3. Okej så du har ganska långt klart 😁👍🏻 Vi har int ännu bestämt oss med catering och kläder har vi int ens idast titta på ännu, först sen på våren 😛 Du får bara vänta på Marcus då 😉

      Radera
    4. Haha, joo :D men hinner ju endra mej ennu tills han hinner fria, han har ju tilome ringen hemma färdit när vi ha fått famos mammas vigselring... men men... :D de e säkert rolit att såsmåningom fixa allt, de blir lixom som en lång fest av förberedelser :)

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.