lördag 8 oktober 2016

SCHÄR GLUTENFRITT

Jag kom med i Buzzador kampanjen för Schär glutenfria bröd och kex! Jag hämtade mitt paket i dag och i den lådan fanns tre sorters bröd och två olika kexpaket. Schärs produkter innehåller inte gluten, vete, laktos, mjölk eller ägg. De är fiberrika surdegsbröd som också innehåller bland annat hirs, quinoa, sorghum och kastanj. Det kommer att bli intressant att prova de här bröden!

Snabbt kollat på alla produkter så kan jag säga så mycket att bröden verkar riktigt färska och mjuka. Det som jag funderar över är hur hållbara de är, men får se hur snabbt vi hinner få dem uppätna. Jag är själv inte känslig för gluten eller något av de andra produkterna som inte används i Schärs produkter, men jag har reagerat att jag ibland blir väldigt svullen av bröd och jag har försökt minska på det.

Ikväll kommer vi att smakprova på ett av bröden, men jag skriver ett skilt inlägg om det och vad vi tyckte om det. Jag har ganska höga förväntningar inför provningen. Jag skulle vilja att det smakar gott och att det skulle kunna bli ett nytt alternativ för oss, som vi kan köpa ibland. Hoppeligen är priset inte högre än "vanligt" bröd och att det finns i alla matbutiker.


Kexen ska jag bjuda på när någon kommer på kaffe till oss. Jag och Jonas är inte så storförtjusta i den här sortens kex, så får vänta på kaffegäster och då kan vi provsmaka på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.