söndag 16 oktober 2016

NACHOHÖNA, BATATFRANSKISAR OCH SALSA

Vi gjorde helt sjuuuukt god middag i dag! Vi rullade hönsfiléer i krossade nachochips som vi sedan åt med hemgjord salsa, batatfranskisar och jalapeno-vitlöksmajonnäs. Haha, får se vad min PT säger om vår kost... Men måste säga att hönan blev sjukt bra och det var vår första gång vi provade på det.

Det som blir en utmaning för mig med nytt träningsschema och PT är att se till att kosten är bra. Alltså vi äter mycket grönsaker och varierande mat. På vardagarna dricker jag alltid min hälsosmoothie till frukost och vi ser till att vi har ordentligt med grönsaker till middagen. Vi har minskat på godsaker och sådant och vi äter inte sådant på veckan, förutom om det är något extra program på veckan. Det går riktigt bra för mig att inte äta godsaker och till och med på jobbet kan jag riktigt bra låta bli att ta något gott från kaffebordet. MEN... Veckoslutschokladen... Jag bara älskar choklad. Och jag har provat byta ut min fazers blå till mörkchoklad eller raw chocolate, men det är inte samma sak. Jag behöver ibland få min fazers blå eller marabou mintkrokant, haha. Värst är det ju under en viss tid på månaden... Då blir jag galen ifall jag inte får choklad, haha.

Men jag ska nog klara av det här! Jag vill ha mera synliga resultat, så det betyder mindre choklad. Jag vet att för att jag ska nå mina resultat så krävs det några små förändringar i min livstil. Det handlar om alkohol, choklad och matvanorna. Jag har relativt bra kost, men tror nog min PT kommer att kunna hjälpa mig att göra den ännu bättre. Let's do this!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.