söndag 9 oktober 2016

YOGA SÖNDAG

Borde inte få träna ännu på några dagar, för jag opererade bort min sista visdomstand på onsdagen och såret läker fortfarande, men ville lite yoga i dag ändå. Gjorde inte enligt något program, utan känns att jag redan kan så mycket olika yoga rörelser, så jag gjorde lite eget. Några gånger "aurinko tervehdys" och sedan lite annat, som bland annat bryggan ni ser på bilden. Lite styvt ännu, men desto mer jag övar desto enklare blir det. Nu orkar jag iaf hållas en stund där uppe, men borde öva på att få benen lite bättre och kanske vid något skede våga lyfta upp ena benet, eller iaf stå på tå.

yoga -kuva
Har övat på den där "kråkan" eller "tranan", vad den nu igen hette och har börjat klara av den längre och längre hela tiden. Det känns häftigt att hållas där, och det känns faktiskt i kroppen att man hamnar spänna och jobba för att hållas där.

fitness, yoga, and body -kuva
Gjorde också dansaren, som på bilden. Det känns också att jag blivit lite vigare när jag gör den.

yoga, fitness, and summer -kuva
"Trädet" klarar jag redan av så bra att jag kan ha benet vid låret och jag hålls riktigt bra där, på båda benen.

yoga -kuva
 Den här gör jag ganska ofta, för den känns bra i hela kroppen. Jonas tog också lite foton och film i dag när jag yogade, så jag kunde se hur det ser ut när jag yogar och vad jag kan förbättra i mina ställningar. Den här tycker jag att såg helt bra ut, så börjar nog bli vigare!

fitness and yoga -kuva
bilder lånade från weheartit.com

Den här "kamelen" har varit ganska bra för min nedre rygg, för är ganska styv i ryggen.

Det var jätte roligt att yoga lite i egen takt och göra egen yogaserie, utan att kolla på klipp. Känner att jag redan kan ganska mycket rörelserna och efter att jag gick barnyoga kursen den här veckan, så märkte jag att jag redan vet och kan ganska mycket om yoga. Måste verkligen fortsätta mera med yoga-rörelserna! Skönt att märka att jag blivit vigare och bättre på många rörelser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.