lördag 29 oktober 2016

VECKANS SPRINGLÄNK

I dag steg vi hurttigt upp halv åtta på morgonen, då det fortfarande var mörkt. Vi kokade kaffe och dukade fram lite lätt morgonmål. Klockan 9 hade vi träff med vårt fitnessgäng (hahaha, alltså samma gäng vi varit och springa med). På dagens schema stod alltså vår 10km springlänk.

I dag gick det nog trögt. Vi hade ganska hård fart nog, men det tog sjukt i mina ben och jag hade svårt med andningen. Jag tror mycket också berodde på att jag hade vätskebrist från igår och när vi bara åt en pytteliten portion med cornflakes och lite sylt (för att få lite socker och energi) och ett päron till frukost, så hade inte så mycket energi egentligen. Vi bättrade ändå tiden från förra gången med 9 minuter, i dag sprang vi alltså 10 km på 1h 9 min. En minut sämre än vad vi sprang för tre veckor sedan. Det är ganska varierande för oss, men vi har tänkt att vi vill nog bättra vår tid.

Det var också första gången vi sprang på morgonen och de flesta av oss kände nog att kvällarna går bättre för då har man hunnit tanka under dagen. Isåfall borde vi ha ätit ordentligt morgonmål och haft någon timmes paus före vi for på länk, men nu måste vi starta tidigt, så Sanna hann på jobb kl. 12.

Men det är nog fortfarande mycket roligare att springa flera tillsammans och tiden går nog fort. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.