söndag 16 oktober 2016

IT'S TIME

Jag har igen kommit igång med träningen ganska bra, så att jag tränar åtminstone fyra gånger i veckan. Jag har lite mål jag vill nå före vi gifter oss, för jag vill verkligen känna mig som vackrast den dagen. Jag har därför inte heller ännu gått och provat på några bröllopsklänningar, för jag vill få min rygg i bättre skick och annars också få lite mera synliga resultat.

Jag har redan länge tänkt att ifall jag har svårt att nå mina mål själv, så vill jag ha en personal trainer före jag gifter mig så att jag kan se ut så som jag vill till bröllopet. Jag får annars helt bra resultat av träningen, men jag har svårt att få ordentligt med resultat med ryggträningen. Min rygg har alltid varit svag och jag har aldrig haft synliga muskler på ryggen. Då när jag har varit en längre tid utan att träna ryggen på gymmet så får jag dessutom jätte ont i ryggen och mina axlar blir spända och sjuka. Så nu har jag gjort beslutet att betala åt en personal trainer, som ska hjälpa mig.

Jag har dessutom en superbra tur när det kommer till PT'n, för att min systers kompis är själv duktig på sådant och hennes man har gått PT utbildning. Så jag kunde kontakta henne, när jag redan känner henne. Det känns skönt att kunna fråga hjälp av en bekant, istället för att gå till en helt okänd människa. Från och med nästa vecka börjar jag träna två gånger i veckan med min nya PT. Han kommer att dra killer workout för mig två gånger i veckan i deras gym. Jag får det dessutom lite billigare, då jag även fick mamma, syrran och Jonas med på träningarna.

Det ska bli så bra att äntligen ha en professionell som ser att jag gör rörelserna rätt och som kan stödja och hjälpa mig. Jag är så ivrig, men också nervös för jag har sett hurdana killer workouts han drar! Men jag vill ju ha resultat, och för att få resultat kan man inte slappa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.