söndag 27 januari 2013

TRÄNING OCH MOTIVATION 2013

717407-11-1358592833497_large

734837_10151362058124683_69523886_n_large

Tumblr_mh86wfymwu1s3jo7bo1_500_large

Tumblr_mhaj8926lv1rzk3u0o1_500_large

Tumblr_mgvqcetbur1s3rg1yo1_500_large

Tumblr_mh7kjpkf6o1s1amlko1_1280_large

501940320938883996_esqrpa29_c_large

529173024935959404_admcbyez_c_large

Tumblr_mh4turabje1s3jaclo1_500_large

343cfcae66ee11e29d0322000a1f97e3_7_large
Bilder: weheartit.com

Söndag, speciellt söndag kväll är väl just den tiden man alltid börjar tänka på sitt liv och sina vanor. "I morgon börjar jag ordentligt!" "Nästa vecka ska jag bara äta hälsosamt och gå på gymmet varje dag". Söndag kväll är en sådan stund för mig att jag börjar fundera vad jag kunde ha gjort bättre den här veckan och hur skulle jag kunna göra ännu bättre nästa vecka. Alltså på söndag kväll får jag alltid en sådan motivationskick att jag skulle kunna träna hela natten.

Ibland behöver jag motivation. Ibland har jag lust att ligga på soffan och äta en chokladplatta och bara slöa. Men jag har märkt nu när jag motionerar regelbundet att jag mår så mycket bättre, jag har mera energi och kroppen känns starkare.

Jag har en liten vit månad på gång just nu. Jag har varit nu två veckor utan sötsaker, ohälsosam mat (pizza, kebab, hamburgare..) och alkohol. Jag har ännu två veckor kvar så har jag varit ungefär en månad (4 veckor) lite hälsosammare än vanligt! Ibland känns det supersvårt då jag skulle vilja ha ett glas rött med lite salta nötter eller lite choklad. En liten bulle till kaffe. Ibland skulle det smaka så bra med hemlagad pizza och lite rött. Kanske lite godis till filmen osv. Men kan nog säga att det känns bra att ha ett mål och att påriktigt kämpa för det!

Jag har koncentrerat mycket mera på träningen nu, vilket känns superbra när jag har börjat märka att kroppen blir starkare hela tiden. Det som också känns bra är att äta hälsosamt. Har ätit mycket mera frukt och grönsaker än vad jag vanligen gör. Men så är det när vi inte köper godsaker hem. Då finns det inget annat att äta på än nötter eller frukt.

Min plan är att få min kropp starkare, så som den var då när jag höll på med fotboll och cheerleader. Att orka gå upp till sjätte våningen utan att bli andfådd. Att bli bättre på att springa är också ett av mina mål. Har börjat tycka om löpning och det är något jag tänker börja försöka koncentrera mig mera på genast det blir lite bättre springväder.


Men jag är supernöjd med senaste halvåret, då jag har tränat minst tre gånger i veckan varje vecka! Jag har fått det till en rutin åt mig och det tycker jag är bra. Som jag redan tidigare sagt så är jag ingen träningsfreak, men jag gör så mycket jag kan och orkar för att må bra.

Den som gjort ett nyårlöfte och lovat att börja träna mera och få kroppen att må bättre; Det är bara att sätta igång! Det finns inte orsaker till att inte träna, det gäller att bara lyfta rumpan från soffan och inte tänka på hur jobbigt det är att komma igång. För när man väl är igång så känns det bra och efteråt känns det ännu bättre!

1 kommentar:

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.