måndag 26 augusti 2013

MIN SÖNDAG









Jag har haft en mysig söndag och känns som om jag har hunnit njuta det sista av sommaren i dag. Jag spenderade dagen med Nise på Pellinge. Vi tog båten till en liten holme, till mittersta Långöhällen (blev det rätt nu Nise?) och där solade vi och hade picknick! Det gick faktiskt att sola ännu i dag, fast det blev nog kallt och blåsigt när klockan började bli lite mera. Simma vågade vi inte, då det kändes så kallt!

På vår lilla upptäcktsfärd runt lilla holmen såg vi två döda fåglar (USCH!) och ett bo med fyra ägg. Blää, för det betyder väl att någon har lämnat sina ägg där, för ingen fågel får väl ungar mera den här tiden på sommaren? Usch vad synd! Med googles och wikipedias hjälp, så kom vi fram till att det säkert är svanägg. Vi såg en familj med två stora svanar och typ fem ungar, som nog redan var ganska så stora. Usch, så endera har de lämnat äggen eller så har det inte bara kläckts.

På hemvägen gick jag en sväng till min syster och blev bjuden på tortillas där. Hann också leka lite med både Alli och Melli. Det är nog fast i några dagar tror jag så kan Melli gå! Hoppas jag hinner se det före jag åker upp till Vasa!

Har också hunnit gå en powerwalk med Lotta på kvällen och det var nog skönt att promenera efter allt alkohol och skräpmat!

I morgon ska jag åka till Tallinn med Prillan, woop! Jag ska handla en hel del sprit, så vi klarar oss hösten med Nicke i Vasa, hihih! Jag som inte ska dricka eller hur var det? Nja, men det är så mycket billigare än i Finland så...! Bra att fylla skåpen färdigt till nästa fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.