torsdag 22 augusti 2013

PRIMARK IS AWESOME!




Igår åkte vi till Nordwest Zentrum och shoppade loss där på Primark! Alltså Primark är en helt sjuk butik! Där finns ALLT och kostar typ ingenting! Jag fick för 90e två par byxor, en vinterrock, fingervantar, ett bälte, ballerinas, två skjortor, en bh och en hel del smycken. Vi tog takeaway från Starbucks igen och jag smakade på vanilla latte och det var jätte gott! Jag skulle nog inte klaga om vi skulle få Starbucks till Borgå eller Vasa.

Vi böt sovställe igår från Nickes fasters hus till hans kusins hus. Här fanns en stor nallebjörn som väntade på oss och vi hade nog väntat massor på att få se honom! Boogaboo heter han, eller Boogie kallas han för det mesta. Han är en stor, gosig, dreglig mini-kossa! Jag blev helt förtjust i honom och han i mig också! Men han är nog så otroligt stor att man vill flyga omkull när han lite skuffar!

Vi besökte en kina restaurang på kvällen där vi åt buffe och WOW säger jag bara! Där fanns allt från sushi till kengurukött! Där fanns alltså massor med olika kött och såser man fick äta, sen fanns där ett kallbord där man fick plocka åt sig vad man ville ha och de stekte och lagade det. Där fanns bland annat kenguru, bläckfisk, musslor och jätteräkor! Kenguru var nog inte riktigt i min smak, men räkorna smakade mycket bra! Vi drack också något som låter ganska äckligt, men smakar jätte gott! Det var veteöl med coca-cola i! Alltså öl och coca-cola låter inte som en bra blandning, men mums vad det var gott! Det rekommenderar jag att ni smakar på om ni besöker Tyskland!

På kvällen fick vi dricka goda Caipirinhas här hos Nickes kusin och så såg vi på Despicable me 2:an. Ettan är min och Nickes favoritfilm (ja, jag vet att det är barnfilm) och tvåan var nog också jätte bra!


I dag har vi fått påbörja packandet och jag fick skriftligen stå på min kappsäck så jag fick fast den. Fast vi ska nog ännu köpa lite gåvor åt vänner och familj i dag, vet inte bara vart vi ska få de och rymmas! Men vi måste köpa lite sprit då allt är superbilligt här!

Vi har nog hunnit med en hel del på endast fyra dagar! En väldigt lyckad resa och jag har lärt mig lite tyska! Har kunnat prata lite smått med barnen här och det är jätte roligt att lite förstå vad de pratar om och svara något tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.