torsdag 26 september 2013

ALLA BEHÖVER HJÄLP IBLAND


Jag hade en lektion i skolan i dag igen. Sedan har jag varit till posten och skickat iväg två paket. Alltså jag är nog så mycket till posten nu känns det som! Det var redan andra gången den här veckan! Men jag har sålt så bra med kläder på Syrransgarderob plus att jag har haft lite paket till några vänner, som jag skickat iväg.

Jag måste bara berätta om en sak som gjorde mig så glad på vägen hem från posten. Jag tappade min ena fingervante (utan att jag själv lade märke till det) och en äldre gubbe bakom mig började ropa efter mig. Han var så snäll att han hade plockat upp vanten och börjat ropa efter mig och jag var nog så tacksam att han gjorde det! Jag menar, hur irriterande är inte det när man har tappat sin ena vante och kan därefter inte använda den andra heller!

Jag är kanske lite speciell, men jag tycker det är jätte gulligt att det finns människor som faktiskt gör så där! För det finns nog så mycket människor, som bara går förbi utan att lägga en extra tanke på att hjälpa. Jag tycker det är så härligt att det finns människor som håller en dörr uppe för en annan, plockar upp något som någon tappat eller hjälper en upp om man fallit! Jag är själv en sådan person som vill hjälpa andra. Jag hälsar på mina grannar, fast vi bor i ett höghus på åtta våningar och jag har ingen aning vem det är. Jag håller dörren uppe åt andra, jag småpratar med okända om vädret och annat och jag hjälper en gammal tant att hitta smöret i Citymarket. Sådan är jag.

Jag minns fortfarande hur tacksam kvinnan var när jag hjälpte hennes rullstolsbundna man som fallit omkull att komma upp. Jag minns hur tacksamma gamla tanten var i Citymarket när jag hjälpte henne hitta smöret, när de ändrar om där hela tiden. Och jag minns hur glad unga tjejen var när jag erbjöd mig att hjälpa henne ut ur bussen, då hon inte kunde gå så bra. Fast hon sa att hon tror hon klarar sig med busschaufförens hjälp och han hämtar hennes rullstol, så kändes det ändå bra när jag erbjudit min hjälp.

A small thing can be huge for someone else!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.