torsdag 19 september 2013

YOU ONLY LIVE ONCE!


Jag fick en stor lust att ändra på bloggen, så jag började pyssla ihop en ny design. Jag vågade inte göra någon jätte stor förändring men ändå lite ny färgskala och nya bilder. Fast nu får min blogg mig att tänka på södern och hur mycket jag skulle vilja resa hela tiden!

Jag har börjat fundera lite kring mitt liv och vad jag vill hinna med före jag börjar skaffa barn och bygga hus. För det första har jag kommit fram till det att jag inte vill ha bråttom. Tidigare har jag haft en "plan" på när jag ska skaffa barn och börja bygga hus, men nu har bestämt att jag vill resa och se världen före jag fastnar på ett ställe. Dessutom har jag alltid tänkt att jag skaffar barn när jag är typ 23-24år, men oj det är ju inte länge tills det! Jag fyller 22 i november, så det betyder ju att jag om typ ett-två år skulle börja skaffa barn! Nej, det tror jag nog inte! Jag tror inte jag kommer vara färdig för det ännu på några år. Jag vill som sagt hinna resa runt omkring i världen, före jag skaffar en fastanställning och börjar skaffa familj.

Vi har pratat med Nicke att vi börjar inte skaffa barn före vi är helt färdiga för det och före vi känner att vi har hunnit med det vi vill hinna med före. Och förtillfälle har vi liknande mål med livet, dvs. resa och se världen! Vi har funderat på interrail, resa runt i Thailand och åka till Amerika och resa runt där. Visst kan man resa med barn också, men det är alltid lite svårare och dyrare såklart. Så vi vill hinna uppleva så mycket vi bara har råd med, före vi tar lån och måste fundera mera på vår ekonomi. Visst låter det helt logiskt?

Jag börjar se nu att min 10 års plan inte kommer att uppfyllas, utan att jag kommer att göra det som känns rätt. Jag behöver inte ha bråttom, för vi har hela livet framför oss! Men nu är den bästa tiden att resa, då vi inte är bundna någonstans och vi har friheten att göra vad vi vill! Det känns så skönt att kunna göra vad som helst och planera vart vi vill resa till nästa! Det finns så mycket jag vill upptäcka och uppleva ännu! Jag är ung och jag njuter av det för fullt! Man är ju ung bara en gång i livet..!

4 kommentarer:

  1. Tror no man aldri kan bli helt klar ti att få barn, de e någo man växer ti att bli när man får barn.. Men har man en dröm om att typ interraila e de ju no klokt att uppfylla dom drömmana först, annars tror ja int på att man int sku kunna göra samma saker fast man har barn å hus å allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske int, men man kanske har den där känslan att NU VILL JA HA BARN :D den känslan e ja nog int nära ännu :D de va kanske lite mera de ja mena :P o visst kan man ju resa o sådär me barn ^^ men de e allti myky dyrare o lite svårare ändå me tanke på hur man rör sig utomlands o sånt.. :) o om barnen e i skola, så kan man int allti åka när som helst o samma sak om båda jobbar :) de blir mycke svårare än nu när man int har någå så viktigt :) men alla har vi olika planer o mål i livet! ^^ väntar med iver att du ska föda! :D Skickar kramar från Vasa!

      Radera
    2. Sant! Int ska man bara skaffa föratt man e i den åldern som man tänkt att man ska skaffa om de int känns rätt :) men jobbar man int har man endå int pengar att resa :D

      Radera
    3. Heh nå juu men fö mej har de räckt att ja jobbar sommaren o sparar dom pengarna ^^ jobba lite o spara mycke, de funkar fö mej :P

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.