fredag 6 september 2013

SUPERKVINNAN INOM DIG

Workout

Fitness-Inspiration-Motivation

Untitled

👙Health And Fitness | via Tumblr

👙Health And Fitness | via Tumblr

👙Health And Fitness | via Tumblr

👙Health And Fitness | via Tumblr
Bilder: weheartit.com

Alla kan säkert hålla med om att det finns dagar då man bara inte orkar. Man vill ha den där chokladplattan, skita i träningen och i hälsosamma livet. Det är helt okej och jag förstår att det kan vara svårt att komma upp därifrån.

Jag är själv en sådan person som man skulle kunna tro är lite maniskt depressiv ibland. Ibland är jag på jätte bra humör och livet ler på precis alla sätt. Då är jag ivrig med träningen och tycker det går jätte bra. Men sedan kommer de där dagarna då jag sjunker väldigt lågt. Jag är i en djup grop och jag kommer inte upp därifrån. Då ser jag allt som dåligt och ingenting är bra. Det känns som om jag misslyckas med precis allt jag gör och jag står stilla och kommer inte framåt. Jag är missnöjd med min träning, min kost och inga kläder sitter bra. Jag kanske ger upp och äter en massa dåligt för att känna mig bättre, fast det egentligen får mig att må sämre. Men fast det i de där stunderna känns hopplöst och som om ingenting är bra, så ändå lyckas jag klättra upp ur gropen och börja om igen.

Det är inte lätt att börja om flera gånger. Ibland önskar jag att det skulle vara lätt att vara hälsosam och vältränad. Att man inte skulle behöva kämpa för det. Men det är just den där kampen som är viktig. Det ska inte vara lätt, det ska kännas som om man kämpar för något bra och det känns ännu bättre när man når sina mål. När man märker att kroppen mår bättre, man mår psykiskt bra och kroppen känns starkare, då känner man sig som en superkvinna! Då vet man att man har gjort något bra för sig själv, för du ska aldrig träna eller äta hälsosamt för någon annans skull, bara din egen. Det är DIG allt påverkar och DIN kropp och det är ingen skillnad hur andra människor ser dig.

Kom ihåg att DU är värd en hälsosam kropp och att må bra. Du har rätt att må dåligt och vara deppig ibland, men kom ihåg att kämpa så du kommer upp ur den där hemska gropen. Det är inte alltid lätt, men livet är inte meningen att vara lätt. Och kom ihåg att vara tacksam för alla små saker i ditt liv. Du har det sist och slutligen ganska så bra och dina problem är inte omöjliga att lösa. Du kan göra det!

YOU ARE A SUPERWOMAN!

2 kommentarer:

  1. Söndagens träning: cykling, bär-och svampplockning, Prillans workout (20 x-hopp, 20 askelkyykky, 20 armpressar mot t.ex. ett träd, 20 dippin), cykla hem. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter bra :D vi gör den tisammans me ekorrna i skutsin :D

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.