söndag 29 september 2013

INGEFÄRA-KYCKLING



I dag hade vi lust att göra något från vår Thai-receptbok, och där hittade vi receptet på ingefära-kyckling. Jag har flunssa som håller på att smyga in på mig, så jag tyckte det skulle bli bra med mycket ingefära och vitlök! Jag har aldrig någonsin tidigare använt ingefära i maten, alltså jag har aldrig ens köpt färsk ingefära förrut! Så det skulle bli spännande!

Det doftade nog otroligt gott när vi hade allt i wokpannan och vi lyckades nog mycket bra med maten! Vi följde inte receptet helt och hållet (jag brukar aldrig göra det), utan vi tillade lite mera av vissa grejer och så böt vi ut några andra. Dessutom använde vi fullkorns-äggnudlar istället för "vita" nudlar.

Vi tyckte båda massor om maten, så nu tänker jag absolut fortsätta att använda ingefära i matlagning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.