onsdag 25 september 2013

PYSSEL I SKOLAN

Många tycker att vår utbildning är onödig och vi går i en klippa-klistra skola, vilket nog kan stämma ibland. Speciellt den här dagens lektion då vi pysslade pappersdockor och hus till dem! Okej, det finns en mening bakom allt vi gör. Nu håller vi på me storyline i natur och miljö, så istället för att bara ha teori om det, så provar vi på det i praktiken. Så vet vi sedan vad vi måste tänka på och vad som kan gå fel. Alla kanske inte förstår det här, men jag gillar min skola och jag får nog mycket ut av mina kurser! Jag har samlat en massa konkret material och teori under mina år i skolan.

Jag är glad att vi gör mycket konkreta saker i skolan, för jag lär mig bäst så. Jag får absolut ingenting ut av föreläsningar, så jag är tacksam att vi gör mycket annat också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.