onsdag 25 september 2013

MINA TIPS!

Tumblr

Maren <3 - Milkshake, the sky, a dog and one breakfast

♥

stay classy and love fashion | via Tumblr

(100+) pink | Tumblr

Pinterest

Untitled
Bilder: weheartit.com

Jag tänkte att jag skulle tipsa er om hälsosammare morgonmål/mellanmål/kvällsmål som jag brukar äta. Det här är alltså det vad jag brukar äta, så det här är sådant jag tycker om och vad jag anser är hälsosamt. Vi tycker alla om olika smaker, så det här är sådant jag har fastnat för och äter relativt ofta.

- naturell yoghurt med müsli, gojibär, torkade fruktbitar
- smoothie med yoghurt, bär och saft ur en apelsin/grape (+ macapulver)
- ett rostbröd (råg eller graham) med ett stekt ägg på
- kokt ägg (ibland på rågbröd)
- kvarg med bär, banan, gojibär
- banan-proteinpannkakor med kvarg och bär och/eller banan
- havregrynsgröt med en klick smör
- fruktsallad med olika frukter och/eller bär
- knäckebröd eller surskorpa och gröntte
- omelett med tomat (ibland ost och pepperoni/skinka)

Hoppas ni fick lite inspiration och ideér på goda och hälsosammare rätter! Jag är inte så jätte hälsosam, men jag försöker göra hälsosammare val i vardagen. Iställer för att äta en mikropizza eller hamburgare, så äter jag lite kvarg eller ett knäckebröd, vilket jag tycker är ett mycket hälsosammare alternativ. Och om jag hade mycket pengar, så skulle jag alltid ha en massa färska bär och frukter hemma, men för det mesta får jag nöja mig med frysta bär och en-två (max tre) olika sorters frukt hemma.

Vad har ni för hälsosamma mellanmål? Jag tar gärna emot tips!

2 kommentarer:

  1. Gröt med keso/raejuusto o saftsoppa, nötter (int saltade o rostade!), apelsinklyftor, KAFFE, rahkaa med honung o solrosfrön, rågbröd med skinka o banan. :) mina favoriter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja sku vila gilla din kommentar :D lite speciella grejer, kanske ja borde testa några :P tack för tipsen!

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.