fredag 27 september 2013

RAINY FRIDAY


Hej på er! Jag har ledigt i dag vilket känns jätte skönt! Jag har hunnit med lite jumppa och snart ska jag börja med dagens andra uppgifter, bl.a. tvätta byk, laga mat, läsa på tyska...

Jag fick också just höra att jag får jobb nästa tisdag på ett daghem, som barnträdgårdslärare. Då får jag alltså inte helt full lön, då jag inte är utbildad till det, men det stör nog inte alls! Jag har nog fått nästan varje dag höra om olika vikariat, men för det mesta har det inte passat mig då det har gällt över en veckas vikariat och jag har ändå skola. I dag har jag redan hunnit få två erbjudanden och nu nappade jag det här ena!

Jag tycker verkligen om det här systemet, för då kan jag jobba när jag vill och har möjlighet till det. Dessutom får jag jobba på flera olika ställen och på så sätt får jag mera erfarenhet av olika daghem. Nu måste jag bara rita en karta åt mig själv, så jag hittar till det här daghemmet. Det blir en lite längre cykellänk, då det ser ut att bli över 6km ena vägen. Motion är bra!

2 kommentarer:

  1. Hej! Du har en kiva blogg! :) h. Olivia (http://hellroos.blogg.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) jag ska kolla din blogg!

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.