onsdag 25 juni 2014

10 KILOMETER

Över ett år sedan jag sprang senast milen och jag klarade av det i dag igen! Lite sämre tid, har inte sprungit så mycket under senaste tiden så jag har lite börjat tappa mitt tempo, men nöjd är jag ändå! Jag stannade också i två trafikljus den här gången, vilket påverkade tiden, så borde planera en annan rutt där jag inte behöver stanna eller springa så många uppförbackar. Min tid i dag blev 01:15:30 och jag sprang 10,4km. Så jag sprang lite längre än vad jag sprang i Vasa då jag sprang milen, men tiden blev också några minuter sämre (kanske, kollade inte hur länge jag hamnade stå vid trafikljusen).

Tungt var det men jag hade bestämt mig att jag ska orka så jag kämpade hela vägen. Inte ens regnet som började ösa före jag var halvvägs stoppade mig. Genomvåt och bestämd sprang jag hem ända.

Vinnarkänsla i kropp och knopp och det ska bli så skönt med en het dusch nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.