onsdag 2 oktober 2013

DAGHEM, VASALOPPET & FLUNSSA


Jag hann inte alls blogga igår, men jag hann inte heller vara hemma så mycket. Jag hade jobb till 16.30 egentligen, jag skulle bli sist kvar där tills alla barn blev hämtade och sedan släcka och låsa. Jag hade turen att sista barnet blev hämtat redan lite efter kl 16, så jag fick sluta lite tidigare vilket passade mig bra då jag annars också hade ett tight schema.

Jag kom hem och tog en snabb dusch och så fick jag börja förbereda lite smått saltigt till kvällens Vasalopp. Vi hade planerat ett Vasalopp del 2 med min klass, alltså där vi besöker allas hem och alla har något smått de bjuder på. På så sätt får vi se hur alla bor och annars också umgås som en klass igen. Nästan alla har flyttat sen vi hade första gången Vasaloppet, så nu behövde vi inte ens cyklar, för att alla bor så mycket närmare stan.

Så jag fick förbereda lite smått och gott och sedan göra mig själv klar. Hela Vasaloppet tog typ fyra timmar och på den tiden hann vi alltså till 9 lägenheter. Hela klassen kunde inte delta, så det blev inte så många, men helt tillräckligt många nog! Alla hade något gott de bjöd på och vi hann umgås mycket! De andra fortsatte kvällen på Ollis, men jag och Prillan var alkoholfria den kvällen. Jag har börjat få värre flunssa nu (det hjälpte inte att vara ute så mycket igår på dagis och Vasaloppet!), så jag måste nog vila nu lite så jag inte blir ännu värre.

Det blir alltså ingen träning den här veckan och så ska jag försöka vila nu i dag och dricka mycket varmt och äta vitaminer! Hoppas jag blir frisk snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.