söndag 6 oktober 2013

LET'S DO THIS!

www.gymbunnyboutique.com | via Tumblr

Food

.

Fitness Motivation | via Tumblr
Bilder: weheartit.com

Nej nu säger jag STOP! Nästa vecka ska jag köra en hälsovecka, då jag rensar kroppen och börjar om igen. Nu senaste veckan har det blivit så mycket alkohol, dålig mat, godsaker och för lite motion. Okej, jag har varit flunssig så jag har inte kunnat träna. Dessutom skaffade jag piercing, så jag har varit tvungen att vara försiktig med min mage och det har varit lite sjukt, så jag har inte ens haft möjlighet att träna så mycket.

Men nu kör jag en hälsovecka! Vad betyder det då och varför bara en vecka? Alltså jag ska nog fortsätta heltid med mina hälsosamma sätt, men min syster och hennes familj kommer nästa söndag hit, så då blir det lite vin, ut och äta och filmmys med något smått. Så därför kör jag nu en vecka ordentligt, så tar jag paus i några dagar då de är här och så fortsätter jag.

Vad kommer jag att göra då?


- börja dagen med att dricka ett glas lera på tom mage (bra för magen, mineralrikt)
- dricka smoothien varje dag med mycket bär och macapulver (innehåller en massa bra ämnen)
- äta D-vitamin för att hållas frisk
- dricka minst en kopp grönt te varje dag (för att få ut vätska)
- dricka ett glas vatten före varje måltid
- motionera varje dag (tuffare en dag, lugnare en annan)
- inte äta godis, onödigt socker, onödiga kolhydrater (skippar brödet åtminstone), alkohol
- plankan varje dag minimi 1min 30sek
- äta lite lättare, dvs. mera soppor, omelett, gröt och sådant till middag

Ungefär det där har jag tänkt köra med i en vecka! Mycket motion, hälsosam mat och vatten är tanken att det ska bli!

Jag kommer att lova att min svullnad kommer att försvinna, jag kommer återfinna min energi, min hud kommer att må bättre och ämnesomsättningen går tillbaka till normalt, om inte bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.