måndag 21 oktober 2013

PURPLE AND GREEN





Jag tycker så mycket om nejlikor! Jag är ganska trött på tulpaner och rosor, då de dör alltid så snabbt, så jag vill mycket heldre ha nejlikor. Nicke köpte de här åt mig för någon vecka sedan och de blommar fortfarande! Dessutom tycker jag att rosor är ganska så klisché och tulpaner är mera okej att ha på våren/påsken. Många tycker kanske att nejlikor är begravningsblommor eller något sådant, men jag tycker faktiskt att nejlikor är fina när som helst, speciellt när det finns i så många olika färger!

Våra chilin har också börjat växa lite mera nu. Hoppeligen får vi lite chili till våren..! Vi odlade bara två av våra fem chilin nu till först, för vi tänkte att vi provar hur vi får dem att växa nu när det blir vinter och mörkt. Hittills har dett gått ganska bra, men jag och Nicke är så otåliga att vi vill ha chili nu redan! Hur ska vi orka vänta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.