tisdag 22 oktober 2013

MY OWN COOK


Nicke har blivit riktigt bra på att laga mat! Jag har nästan blivit lat och låter honom sköta det för det mesta nuförtiden... Jag måste nog skärpa mig! Jag tycker ju om att laga mat och ibland måste Nicke också få komma hem till ett färdigt dukat bord.

I dag gjorde han maletköttbiffar med svampsås och sallad. Yummy! I morgon ska vi äta biffarna med mammas morotslåda, som vi har haft i frysen. Blir gott att äta morotslåda efter att ha senast ätit det förra julen. Gott gott! Jag måste nog packa med mig lite allt möjligt gott igen från mammas frys när jag åker hem till Borgå. Jag vill bland annat ha blåbär, hallon, äppelmos, saft och svamp. Tänk vad lyx att ha en mamma med en stor frys full med allt gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.