måndag 4 november 2013

ETT LITET DILEMMA

Finland. Cold and awesome.
Bild: weheartit.com

Jag har en fråga jag vill ställa åt er läsare. Något som jag har tänkt på mycket länge. Ett litet dilemma jag inte kan bestämma mig med.


Ska jag blogga på svenska eller på finska?


Jag började med att blogga på svenska, men har ändå alltid tyckt att jag kan uttrycka mig bättre på finska. Det finns så mycket jag inte kan få sagt på svenska, för de svenska orden kan inte beskriva det lika bra. Jag har också många vänner och bekanta som är finskspråkiga, som har nu och då tittat in på bloggen, men eftersom allt skrivs på svenska, så kan de inte läsa min blogg. Medan igen de flesta av mina svenskspråkiga vänner och bekanta nog kan finska ganska så bra.

Så vad jag ska göra? Min blogg heter ju ändå LillasysterHanna, så blir det konstigt om jag börjar skriva på finska? Skulle ni gamla läsare fortsätta läsa min blogg ifall jag böt till finskan?


Ni får jätte gärna kommentera och säga er åsikt! Jag tänker också lägga ut en röstning till höger av min blogg, ifall ni vill hållas helt anonyma och bara svara på frågan.

Tack för hjälpen i förhand!

4 kommentarer:

  1. niclas20:44

    Ja slutar troligtvis läsa direkt då ja int riki fattar nogo va nån säger på fina..
    H: Nicke

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack för ditt stöd, älskling! :D

      Radera
  2. http://50shadesofdesire.blogspot.fi16:32

    Om du ha tänkt göra din blogg stor å börja förtjäna på den lönar de sig att byta ti finska :) ja blogga också först på svenska, sen tyckt ja finska va lättare å efter att ja böt sku ja ibland endå hoppas man sku kunna skriva på svenska :D de beror väl ganska mycke på va man skriver om, vilkendera som känns lättare just då :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mm nå int har ja egentligen någå behov av att få en stor, synlig blogg o tjäna på den :D för mig går de just nu sådär från och till från svenska o finska o ja kan int bestämma mej :D

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.