söndag 17 november 2013

MY BODY AND SOUL



Söndagkväll är här igen. Lite deppig känsla får jag så här söndagkväll efter en vecka full med godsaker, vin och skräpmat och knappt någon motion. Men så är det ibland. Jag har njutit den här veckan och gjort många roliga saker! Jag ska nog ändå försöka hinna med lite mera träning nästa vecka.

Här är några grejer jag brukar tänka på när jag ska vara hälsosammare:


- dricka vatten varje dag, gärna 2-3 liter
- undvika socker och mycket kolhydrater på kvällarna
- dricka grönt te ca 1-4 koppar varje dag
- äta frukt och bär varje dag för att få vitaminer
- motionera varje dag lite (vardagsmotion räknas också!)
- få tillräckligt med sömn, gärna 8-10h varje natt
- dricka en smoothie varje dag med mycket bär och en matsked maca pulver


Det är bra att hitta på några enkla grejer som är lätta att följa, som gör ditt liv lite hälsosammare och bättre. Jag lider av knip i magen och illamående som började redan igår (har ingen krabbis, drack ganska lite igår). Tror det är för att jag varit så ohälsosam de senaste dagarna och inte ätit något hälsosamt alls! Min kropp reagerar nuförtiden ganska fort och på ett sätt är det bra, för det får mig att ändra mina vanor till hälsosammare igen och fortsätta med träningen. Kroppen mår verkligen inte bra av mycket alkohol, socker, skräpmat och för lite sömn.

TA HAND OM ER SJÄLVA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.