onsdag 27 november 2013

INDIEDAYS & VAASAN - KAMPANJ


Jag är med i en kampanj som Indiedays och VAASAN ordnar där jag skulle hitta på ett eget recept och använda något av de här produkterna:

-VAASAN Lapin Rilla pizzapohja
-VAASAN RUISPALAT Mini
-VAASAN Kaurasydän
-VAASAN RuisNachot

Jag hade valt tema Gourmet välipala och jag bestämde mig för att använda VAASAN Lapin Rilla pizzapohja brödet. Jag fick genast iden att laga kycklingwraps, för det är något jag aldrig ännu gjort och dessutom blir det lite annorlunda med det här brödet och inte tortillaplätt. Jag ville göra något matigt och gott, som man kan äta som mellanmål själv men som man också kan bjuda på åt andra. Alltså något lite finare och lyxigare.






MINA INGREDIENSER:
- 300g kycklingstrimlor med valfri smak eller naturell (honung-ingefäran var nog jätte god!)
- färsk rucola
- gurka
- en avokado
- en halv rödlök
- Viola Paprika-Chili färskost (går att byta ut till någon annan smak!)
- majonnäs
- VAASAN Lapin rilla pizzapohja (innehåller 4 rillan)

GÖR SÅ HÄR:
- Stek kycklingstrimlorna i pannan med lite olja. Jag använde chili-olja, men det är smaksak
- Skär upp gurkan och avokadon i avlånga skivor (tänk på att de ska rullas in i en rilla)
- Skär rödlöken i små bitar
- Blanda färskosten med lite majonnäs (ungefär 3 matskedar) och tillsätt sedan rödlöken i och blanda om

-Bred smeten på en rilla ungefär 2/3
- Tillsätt sedan rucola, kyckling, gurka och avokado på den halvan

- Rulla ihop det till en rulle
- Skär upp rullen till passliga munsbitar

And voilà där har du passliga munsbitar du kan själv äta till mellanmål eller bjuda på när du har vänner på besök!


Gå in på länken som är där högst uppe och rösta på er favorit! (ni får gärna rösta på mitt recept! det borde komma upp där om någon dag) De som röstar är med i en tävling och kan vinna ett lyxigt Day Spa- gåvokort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.