lördag 30 november 2013

JULMARKNAD OCH JULKÄNSLA












Vi har varit på julmarknad med tjejerna och fyndat! Det var en otroligt stor marknad och jag skulle ha kunnat köpt fast hur mycket som helst. Prillan hittade en SWAG mössa hon har velat ha, jag hittade en julklapp och så gick vi runt och smakade på allt gott! Lite rabattkuponger fick vi till olika ställen och julkänslan växte fram hos mig. Julen närmar sig och jag har knappt någon julklapp färdig ännu!

Jag fick nog ändå många goda ideér på julklappar på marknaden och tror jag har det ganska klart för mig vad jag köper åt vem. Julgranen grävde Nicke fram igår, men den är fortfarande i sin låda på bordet. Jag har inte haft lust att städa och börja julpynta, för jag har skolstress jag måste slippa av med först. Det skulle nog vara skönt att kunna julpynta, krypa under en filt, tända lite ljus och dricka varm glögg och bara njuta av livet. Tyvärr, så hamnar jag vänta på den känslan och försöka fixa undan skolarbeten först.


Varför ska tiden före julen alltid vara så stressig? Julklappspanik, pengarna tar slut, alla skoluppgifter börjar ha deadlines och stress över att man borde hinna röra på sig för att med gott samvete unna sig själv med lite julchoklad och godsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.