onsdag 6 november 2013

MIN BLOGG I DAG

Tack till alla som kommenterade, skrev på facebook och som röstade på min blogg! Jag har fått många fina poänger och det väckte många tankar inom mig.

Jag har kommit fram till att jag fortfarande vill blogga på svenska, för det är så att mitt liv går för det mesta på svenska nuförtiden. Förr var jag mycket mera finskspråkig och talade svenska knappt  någon annanstans än i skolan, men i dag har svenskan blivit en större del av min vardag och finskan har börjat minska. Men jag har kommit över min "jag-måste-skriva-korrekt-högsvenska-utan-dialekt-eller-finska-ord", för det är inte jag. Jag är en stolt finlandssvensk, som pratar blandat finska, svenska och engelska. Ni som umgås med mig i vardagen vet att jag använder mig massvis av finska och engelska när jag pratar, så varför skulle jag inte skriva så på min blogg då?

Jag tror min blogg kommer småningom likna lite mera mig själv, då jag nu kommer att uttrycka mig så som jag skulle göra i talspråk. Kanske jag någon vacker dag byter till finskan, men nu känns det mera rätt att skriva på svenska.

THIS IS ME, EI KUKAAN MUU. JAG ÄR EN BLANDNING AV ALLT  - JA TOSI YLPEE SIITÄ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.