fredag 8 november 2013

STORSTÄDNING PÅ G!









Mamma har haft storstädning i vårt hus i någon vecka nu, så jag måste också gå igenom ALLA mina saker. Och när jag säger ALLA mina saker, så är det helt ordagrant ALLT jag någonsin ägt! Jag har haft några pafflådor utanpå skåpen, där vi har samlat alla mina teckningar, skolmaterial från lågstadiet och högstadiet, minnen från olika ställen... Ja, alltså ALLT jag har velat spara!

Jag fick skratta många gånger när jag gick igenom lådorna. Jag har sparat massor av teckningar och tydligen var jag dålig på att få dem färdiga..! Jag hittade fotografierna på soap opera stjärnorna jag och min syster fick träffa i Monte Carlo, när hon vann resan dit. Wau, något att vara jätte stolt över?



Jag hittade många teckningar och pysselgrejer från alla olika daghem, som jag har fått när jag varit där på praktik! Och jag hittade bilder på när jag jobbade på sjukhuset och fick agera som "modell" åt hygienskötaren, som skulle ta bilder på alla olika sätt man ska skydda sig mot olika sjukdomar/virus. Jag har faktiskt en gång sett dem när jag jobbade på servicecenter..! Tänk att många har kunnat se mina bilder! USCH!?!

Pysselgrejer, flera mappar med låttexter jag skrivit med min granne, berättelser/böcker jag skrivit med min granne, mina gamla dagböcker... Oh, allt roligt jag sparat under åren! Dagböckerna var minsann intressanta att läsa... Äntligen förstår jag varför jag är så messed up! Hemska saker en 10 åring kan gå och oroa sig över och tänka på... Tydligen har jag haft en ganska speciell barndom...

Jag fick nog slänga en hel del gamla skolhäften, men mycket material sparar jag också för det kan jag använda mig av när jag blir lärare! Mycket goda tips på olika pyssel och sådant.

Fick nog en hel del gamla, goda minnen tillbaka och första kärlekar... Roligt att kunna gå tillbaka och fundera över sin barndom och ungdom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.