tisdag 12 november 2013

HOME AT LAST

Hemma efter en lång skoldag! De här tolv timmars tisdagarna har nog varit tuffa! Bara en gång kvar och ett arbete på tio sidor, så är jag fem studiepoäng rikare.
Skola är nog roligt och intressant, men många gånger är det också tungt och tråkigt. Men jag njuter av att få studera, få mera kunskap och leva ett lite annorlunda liv.
I dag slog det mig ganska så hårt hur jobbigt vårt yrke faktiskt är! Läraryrket är mycket krävande, svårt och kommer att vara mycket svårt de första åren före man får lite flow i sitt jobb. Vi har massor med ansvar och allt vi gör och säger kommer att iaktas av små elever och deras föräldrar. Det här är ett yrke där man behöver personlighet och vilja att vara bra på det man gör! Jag hoppas jag blir den bästa läraren jag kan bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.