tisdag 13 maj 2014

DET BEHÖVS TÅLAMOD


Skönt att få jobba och tjäna pengar, jag trivs dessutom jätte bra med dagisbarn, men redan efter andra dagen börjar jag vara lite trött. De där tvååringarna är nog inte så lätt skötta! En liten ettåring har dessutom blivit förtjust i mig och vill gärna vara i min famn hela tiden och varje gång jag går någonstans och inte är bredvid henne så skriker hon. Så efter all den ljudvolymen där på dagiset så är jag så trött när jag kommer hem och får njuta av tystnaden. Men jag älskar barn och kunde inte tänka mig att jobba med något annat! Det som är skönt med lärarjobbet är att man egentligen inte behöver "sköta" om barnen utan de är så stora att de kan ändå ta hand om sig själva.

Dagens middag bestod av sallad med alla världens godsaker! Grynost, kalamata oliver, cantaloupe, tonfisk, fetaost, ägg, krutonger... Mmmmums! Skönt att vara hemma hos mamma och äta när det är lite lyxigare än vad man får med studiebudget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.