måndag 12 maj 2014

WEN SHAMPOO

Efter att har provat Wen shampoo i ungefär två veckor så kan jag nu säga vad jag tyckt. För att göra det enkelt så skriver jag plus och minus med produkten.

+ håret känns i duschen genast mycket lenare och mjukare
+ det är som att använda hårmask varje gång, håret blir lika mjukt och fint
+ lätt att använda, tar inte extra mycket tid alltså helt lika som med vanligt shampoo
+ doftar fräscht
+ håret går lätt att borsta efteråt

- inte så sparsamt (ska använda 16-24 pumpningar per tvättgång, så det går åt mycket!)
- känns inte lika som när man tvättar med vanlig shampoo för att det här löddrat inte, så man måste massera in det mycket mera än vanligt shampoo
- måste sköljas bort jätte noggrannt för annars ser det smutsigt ut

Stora flaskan är alltså shampoo och först ska man massera in halva mängden av pumpningar i håret. Sedan skölja och lägga andra halvan mera som balsam i topparna. Då kan man använda den andra stora flaskan och blanda i typ 2-3 pumpningar av den som är ännu mer fuktgivande och påminner om hårmask.

Tuben är en anti-frizz cream som man lägger i blött hår och så ska man styla det. Jag har inte märkt att det skulle ha varit något extra bra och mitt hår är nog ändå ganska frizzy. Lilla flaskan är root lift och den har jag provat endast en gång och den fungerade riktigt bra! Enda negativa är att den är typ som torrshampoo och håret blir nog lite smutsigt efter det.


Igår tvättade jag första gången med vanlig shampoo sedan jag fick det här och det jag reagerade på var att mitt hår kändes inte alls lika rent och mjukt i duschen eller efteråt. Jag tror att jag kommer att göra så i fortsättningen att jag tvättar håret med det här ungefär 1-2 gånger i veckan och sedan bara med vanligt shampoo. Jag vill ju inte att det här ska ta slut genast, för det har nog gjort mitt hår mycket mjukare och bättre!

Jag kommer troligen ändå inte att köpa av det här i fortsättningen, för superbra var det inte (hade kanske lite för höga förväntningar) och det är lite väl dyrt i min smak. Kan lika bra spendera pengarna på frissashampoon som dessutom räcker längre.

Mitt vitsord för wen: 8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.