onsdag 21 maj 2014

KEEP RUNNING!




Jag började dagen med en springlänk och jag hade tänkt att det skulle gå bättre nu när det inte är sol och luften känns lite svalare och friskare. Den här gången hade mina ben ingen energi, så det blev bara en 3,5km länk. Jag får ta det lite lugnt nu med springande när det inte tycks gå så som det gjorde förra sommaren. Jag tänker försöka springa minst två gånger i veckan och så gör jag det som känns bra just då. Jag vill inte överanstränga mig och jag vet att de första gångerna är alltid jobbiga, så jag ska försöka kämpa vidare.

Fast löpningen känns jobbig och jag skulle heldre stanna hemma på soffan, så är känslan efter länken alltid det bästa! Det motiverar mig alltid lite när jag är ute och springer och motivationen är noll och jag vill bara vända om och gå hem, så då tänker jag på hur skönt det känns när jag kommer hem efter min springlänk och får ta en skön dusch. Kroppen och hälsan tackar efteråt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.