fredag 16 maj 2014

ROLIG DAG UTOMHUS






Vi har varit över två timmar ute och lekt i dag med Alli, sen vi anlände Vasa. Egentligen har vi hunnit med massor i dag! Åka tåg, gå till posten, handla, leka ute och äta lösglass.

Vi hade picknick nere vid stranden på en brygga och det var så skönt i solen! En lite obehaglig och konstig sak hände när vi gick nere vid stranden. Vi gick förbi fängelset och första gången såg jag två gubbar sitta vid fönstret där och det obehagliga var att de stirrade på oss och sedan vinkade de. Alltså jag TROR att de inte är för så hemska och farliga brott som de sitter där för, men ändå fick jag en obehaglig känsla att tänk om... Vi vinkade nog inte tillbaka, haha.

Efter picknicken lekte vi i parken, kastade bröd åt ankorna och lekte i skogen att vi var hästar. Mittiallt hade det gått över två timmar och vi hade gått över 5km! Otroligt hur bra Alli orkar! Mina ben är slut efter allt hoppande och springade i skogen, men Alli har energi fortfarande!

Nu ska vi laga pizza och ha filmkväll! Myspys med min systerdotter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.