torsdag 22 maj 2014

RECEPTET FÖR ATT MÅ BRA

weheartit.com

Efter många om och men och jo och nej så blev det nog tillsist ett bodypump pass för mig på gymmet med Nise. Gaaaah, jag vill ju alltid dö på de där bodypump passen! Fy vad tungt och svettigt och hela kroppen skakar, men ah så skönt efteråt! Kroppen har jobbat hårt och jag är ganska utmattad, men ändå energisk på ett sätt.

Jag tog medlemskap till gymmet nu i sommar igen, så jag ska försöka gå några gånger i veckan där. Tur finns det gymsidan, spinning, bodypump och andra jumppor man kan gå på. Så variation finns och dessutom ska jag ju försöka motionera ute så mycket som möjligt.

Jag kan erkänna att just nu känner jag mig lite mulligare och svullen, för jag har haft så dåligt med tid till träning senaste veckorna och jag har bara ätit massor med ohälsosamma saker. Jag har varit trött, mycket på dåligt humör och bara velat ligga hemma och äta choklad. Har varit nära på att falla i den onda cirkeln, men nu börjar jag vara tillbaka på banan igen. Jag mår bättre, är piggare, har energi och allt detta beror på att jag börjat motionera bättre och kolla lite mera vad jag stoppar i munnen.

Därför är det viktigt för mig att hela tiden hållas i gång och sträva till att äta ganska så hälsosamt, för jag blir lätt deprimerad och motivationen försvinner. Kroppen och huvudet mår bättre av motion och bra mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.