tisdag 20 maj 2014

I LIKED IT!


Igår hade jag min första jobbdag på nya sommarjobbet och jag gillade det! Fast det var hett och svettigt, så var det roligt att vara utomhus och fick dessutom beundra fina utsikter, för mitt jobbställe är verkligen ett fint ställe i Borgås gamla stad. Jag hann också få lite mera färg i ansiktet och motion ännu till! Stället ligger på en sluttning och köket är högst upp, så vi får springa upp och ner hela tiden, så den här sommaren kommer jag att få mycket färg och vardagsmotion! Båda gillar jag starkt!

Det var en ganska lugn kväll igår, men vi hade nog kunder hela tiden, så jag fick öva att ta emot beställningar, beskriva vin, servera vin och mat. Plus allt disk, plocka undan och ta emot betalningar. Mycket nytt jag måste lära mig, men det tycker jag är roligt! Jag hade jätte roligt på jobbet igår och hoppas det fortsätter lika hela sommaren! Det kan vara att det här blir det bästa sommarjobbet jag någonsin haft, och då har jag ändå provat på flera olika.

Nu ska jag ut och sola! Skönt att vara ledig hela dagen och jobba på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.