tisdag 27 maj 2014

SUMMERPLANS

Jag vill igen skriva upp lite grejer jag gärna skulle hinna med i sommar, så jag själv kan ha lite koll på vad jag gjort/vill hinna med och så får ni veta lite vad jag kommer att skriva om i bloggen!


1. Mökkiweekends! Helst många olika stugor och kompisgäng och mycket bastubad, simning och grillning. Ett veckoslut är redan inprickat i kalendern.


2. Picknicks, såklart. För vad är mysigare än att sitta ute med kompisar och ha något smått att äta och dricka.


3. Resa. Helst skulle jag åka med Nicke på interrail, men får se hur pengarna räcker till.

4. Festival. Skulle gärna gå på Popkalaset eller Ruisrock, men vet inte hur det blir med mitt jobbande ännu, så får vänta och se.



5. Åka till en nöjespark med min syster + familj. Typ Tykkimäki eller Puuhamaa där vi varit de senaste åren.

6. Njuta på Nickes lande. Gärna åka båt och bara njuta av havsluften!

7. Besöka Åland. Har fortfarande inte varit på Åland sommartid! Måste ju uppleva det! Får se när jag och Nicke skulle ha ledigt och pengar att åka dit.


8. Kräftskiva är ett måste i augusti/september!


9. Fira Nickes födelsedag med utefest! Börjar vara tradition, fast temat böt förra sommaren.

Här är en passligt lång lista på saker jag vill hinna med under sommaren. Plus såklart umgås mycket med min syster och hennes familj, festa med de bästa och träna. Jag ska försöka använda all min lediga tid till allt roligt och träffa alla vänner så mycket jag hinner! Älskar sommaren och allt man kan göra utomhus då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.