tisdag 22 april 2014

ABS CHALLENGE

👊
weheartit.com

Blev inspirerad av en annan bloggare som började köra 30 dagars abs challenge, så jag tänkte att varför inte! Jag gillar sådana challenges fast jag brukar modifiera dem lite enligt egen smak. Jag är på min andra vecka nu och det som jag har gjort annorlunda från den här är att jag har gjort varje dags rörelser gånger tre. Alltså att istället för att göra de där mängderna en gång, så har jag gjort det tre gånger, för att få mera effekt. Det gör jag ju alltid på gymmet också, upprepar övningarna tre gånger.

Jag vet att jag inte kommer ha superabs efter 30 dagar, för det krävs så mycket mera, bl.a. konditionsträning och bra kost. Men jag gör det för att se till att jag regelbundet tränar mage och för att förbättra magmusklerna. Jag blir lätt lat och sådana challenges får mig att hållas i gång. Jag gillar scheman och det får mig att röra på mig. Jag borde skriva ett träningsschema åt mig själv, för det skulle säkert få mig att träna ännu mer, men jag lever så oregelbundet liv så jag har svårt att få rutiner i min träning. Jag har koncentrerat mig på att träna det som känns bra och då när jag har lust för det. Ibland blir det mycket bra träning och ibland helt för lite, men just nu har det räckt för mig.


Sista månaden att komma i sommarskick, haha! Kämpa kämpa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.