tisdag 22 april 2014

HOT & NOT

HOT

Det är jätte pop att träna och vara fit. Facebook, instagram och bloggar är fyllda med bilder på personen själv när hon/han ska träna eller på hennes kropp, eller på personer som har en kropp man själv strävar efter. Hälsa, hälsosamma matvanor, träning och motion har blivit jätte aktuellt överallt och alla är efter den där "perfekta kroppen" och hälsosammare livstil.


Jag tycker det är bra att desto flera har börjat inse att det inte är bra att äta vad som helst och inte röra på sig, fast man kanske är en sådan person som inte samlar på sig synligt fett (tur för dem!), men det är inte bra för kroppens inre sida heller att få i sig massor med konstgjorda ämnen och ohälsosamma fetter. Dessutom är det bevisat att kroppen och psyket mår bättre av träning och motion.

Tur att trenden från att vara pinnsmal och att svälta sig själv har försvunnit och nu strävar flesta efter en mer tränad och hälsosam kropp. Men hoppeligen börjar det inte gå i överdrift, för ingenting är bra i överdrift!


NOT

Det är en tid sedan jag såg att olika bloggare bloggade om de här leggingsen som ser ut som benens muskler. Alltså första reaktionen då var "USCH" och jag har fortfarande samma åsikt. Jag hoppas att de aldrig blir en populär grej, för jag ser inte någon orsak varför någon skulle vilja gå med sådana eller vem ens tycker att de är snygga. Jag tycker de ser så obehagliga och fula ut, inte alls i min smak alltså! Tycker det var en liten modeflopp och att alla butiker som försökt sälja av de här kan nu bränna upp dem och försöka glömma att de någonsin haft sådana i deras butik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.