söndag 20 april 2014

TYST OCH LUGNT







Nu börjar jag sakna tillbaka till vardagen. Till min egen dator, mina tvprogram, att kunna gå på stan, träffa vänner och att få klä sig i mera vårliga kläder. Här är varmt och fint väder (hade packat helt för varma kläder med) men jag hör hur alla njuter av solen och början av sommaren i södra Finland, så det får mig att sakna dit. Jag vill också gå med mina vårkläder och skippa jackan!

Jag har inte fotat så mycket, men lite den vackra utsikten här från stugan. Det är nog mysigt att sitta i bastun och kunna njuta av den där utsikten. Det är lite annorlunda lyx! Vi har fått se fina solnedgångar här och det är härligt att dagarna är längre här. Solen stiger tidigare upp och det blir mörkt först vid halva natten. Igår badade vi bastu efter kl 22 och då var det fortfarande så ljust ute! Det är verkligen konstigt... Ingen norrsken har vi fått uppleva för det har varit så varmt och ljust här, men kanske nästa gång.

Jag har jobbiga dagar på kommande, mycket resande fram och tillbaka, men skönt med program! Jag har suttit länge nog inne i en stuga och läst böcker nu, hahah! Jag tror jag är en sådan människa som saknar det där ljudet och händelserna runt omkring mig. A girl who would love to live in a big city!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.