tisdag 8 april 2014

BARNEN I BULLERBYN

Jag var på skolning en timme i dag där vi fick lära oss lite om vin och sånt som vi serverar på sommaren där jag ska jobba. Fick också träffa de andra som ska jobba där och för första gången någonsin så kommer jag att jobba mera med killar än tjejer. Vi fick en vinbok där det finns lite fakta om viner och hur man ska servera vin. Nästa gång har vi ett litet förhör på det så att vi bevisar att vi alla kan något. Jag tycker det verkade jätte bra och de betonade att vi ska vara personliga och behöver inte stressa med fakta utan underhålla kunderna.
Ikväll är jag övernatten hos syrran och jag läste just kvällssaga åt Alli. Barnen i bullerbyn brukar vara en av favoriterna. Annars är de bra böcker, men hittar många skrivfel där och det stör mig, då hon kommer ju att läsa de här böckerna när hon lär sig läsa och då kommer hon att lära sig fel. Läraren inom mig tycker inte alls om det!

2 kommentarer:

  1. Anonym22:10

    Spännande. Var nånstans kommer du att jobba?

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Borgå på en terass/restaurang :)

      Radera

Tack för din kommentar! :)

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.